top of page

"פרסום ללא פרסום" - מה זה, ואיך עושים את זה יעיל?

איך לבלוט אורגנית בעולם של משפיענים ופרסום סמוי


בעידן הפוסט-קורונה כבר ברור לכולנו שפרסום כמה שיותר אותנטי, עובד. בין אם ראינו המלצה בקבוצת "אמהות בשלניות ומצחיקניות בפייסבוק", או סרטון של "TikTok made me buy it", כולנו מכורים לטרנדים והרבה מאיתנו סאקרים של "הדבר החם הבא". אבל באוקיינוס אדום מלא במשפיענים ופרסומות סמויות, חשוב לדעת כיצד לעשות את זה נכון. ואם אפשר על הדרך לעשות את זה גם מוסרי, בכלל טוב.


בשנת 2021 הכל ממומן והכל פרסומות. כל משפיען רשת שמדבר על קרם הלחות החדש והמושלם - ברור שמקבל מזה רווח, כל סלבית שמצטלמת עם משקפי השמש המושלמים שלה ברור שעושה פה שת"פ או מקבלת תשלום.

אך בצער רב עדיין נותרו אנשים שמשתמשים בטכניקות זולות ולא מוסריות כגון פרופילים פיקטיביים, ופרסומים באינסטגרם/טיקטוק ללא "גילוי נאות".

אני כאן כדי להגיד שאפשר גם אחרת, אפשר לעבוד אותנטית חזק וטוב מאוד ולהביא תוצאות, גם בלי לאבד את המוסר, בצורה חכמה ואיכותית.




מה זה בכלל אומר "פרסום ללא פרסום"?


בניגוד למה שאנחנו זוכרים מתחילת שנות ה2000 וקודם לכן, היום הרבה יותר נהוג לנסות לשחק על הקלף האותנטי, מה שלפעמים באמת מגיע ממקום אותנטי לרוב מגיע ממקום מתוסרט, וכבר לא יודעים על מי לסמוך.

ניתן בקלות מאוד לקנות עוקבים, לקנות פידבקים וביקורות חיוביים, ולשלם למשפיענים וסלבים בשביל שיגידו על מוצר בינוני שהוא "הטוב ביותר".

"פרסום ללא פרסום" מטרתו היא להציג ביקורת כנה ואמיתית על מוצר, מאנשים אמיתיים שנועדו להשתמש בו. כמו למשל אמא שמדברת על מוצר תינוקות חדש שהתינוק שלה אהב במיוחד..


הרבה חברות בוחרות בשת"פ או בתשלום למשפיענים (לרוב עם מספר רב של עוקבים ברשתות החברתיות) - האושיה תתנסה במוצר בלייב / בסטורי ותספר עליו. לרוב גם יהיה לינק לתשלום מוזל או קוד הנחה לעודד צריכת המוצר.

בתחילת הדרך זה תפס. מאוד אפילו. אבל היום הרבה מרגישים שהאושיות המוכרות כבר "מכרו את נשמתן לשטן" ועולות הביקורות שלמעשה מדברות על כך שזה כבר לא מרגיש אותנטי, אמיתי.



אז איך עושים את זה נכון, ולא נופלים לקלישאות?


חפשו איכות, ולא כמות

במקום להלחם באוקיינוס האדום של המשפיענים ולרדוף אחרי מאות אלפי עוקבים, נסו לחפש דווקא איכות והתאמה למוצר. נניח אתם רוצים לפרסם בצורה אותנטית יותר מוצר קוסמטיקה, חפשו פרופילים בולטים ברשת בתחום הרלוונטי ובחתך הגילאים הרלוונטי.

תבינו, גם בחורה עם 500 עוקבים איכותיים ומעורבות גבוהה, יכולה לייצר לכם פה הצלחה, לעיתים אפילו יותר מבחורה עם מאות אלפי עוקבים שמפרסמת מוצרים על ימין ועל שמאל.

וכמובן - תבחרו אנשים בכל הצורות והצבעים והגוונים!


חשבו מחוץ לקופסא, יש הרבה דרכים להשיג אותנטיות

בין אם מדובר בלחלק דוגמיות ללקוחות תמורת ביקורות אותנטיות, תחרות יצירתית לשימוש במוצר וצילומו, או מתנות מפתיעות לעוקבים ברשת, יש המון רעיונות יצירתיים שיכולים לרתום את העוקבים שלכם על מנת שיהיו שגרירי המותג שלכם.

מי שעוקב אחרי קבוצות הפייסבוק של האוכל, לא אחת ראיתי מותג בסדר גודל מטורף מגיב בפתרון יצירתי לפוסט של לקוח מתוסכל (למשל משלוח ענק של חטיפי סניידרס בתגובה לפוסט של בחור שלא מצא את הסניידרס האהוב עליו בסופר). אל תיפלו לתבניות, תחשבו יצירתי ותחשבו מי קהל היעד שלכם ואיפה הוא נמצא, ושם תפעלו.


סושיאל טוב, הכל טוב

תבינו, עסקים קמים ונופלים על סושיאל. אם יש לכם סושיאל חזק, פעילות חזקה ומעניינת בפלטפורמות החברתיות וחשוב מכך תגובות אמיתיות וכנות ונעימות שלכם אל הלקוחות המגיבים - אתם תזכו להמון "פרסום ללא פרסום". אנחנו חיים במדינה שמה לעשות, שירות הלקוחות זה לא הצד החזק שלה, אז אם אתם מגיבים אמיתי ולא רובוטי וקופי פייסטי, ללקוחות המתעניינים שלכם ברשתות החברתיות, אתם מייצרים מעורבות גבוהה וקהל חדש שיתאהב בכם רק בזכות הכנות והאותנטיות שלכם. אין דבר שאומר יותר "פרסום ללא פרסום" מאשר ייצוג ראוי והולם של המותג דרך הסושיאל, הפוסטים והתגובות כאחד.


בלי צנזורה

לא סתם "האח הגדול" זוכה לכזו תהודה ברחבי העולם, ואיתו עולם הסטוריז ועליית הטיקטוק - אנשים אוהבים מאוד לצפות באנשים אחרים בצורה הטבעית ביותר שלהם, מה שנקרא ללא צנזורה, "מאחורי הקלעים".

גם אם אתם בוחרים בסלב רציני עם מאות אלפי עוקבים, נסו לשלב בפרסום את מאחורי הקלעים, את איך הוא משתמש במוצר, את איך הוא הגיב למוצר, את איך הדברים נראים מאחורי עדשת המצלמה. הפתיחות והחשיפה האלו מושכות אנשים וגורמות להם להרגיש שמדובר במשהו אותנטי גם אם בפועל מדובר במהלך ממומן ומתוכנן היטב.




לסיכום, יש הרבה דרכים להגיע לקהל רחב יותר בצורה אותנטית. כל עוד תזכרו שכנות זה שם המשחק, ושהגודל לא קובע אלא האיכות והקרבה למוצר - יש לכם פה נוסחא מדויקת ל"פרסום ללא פרסום" שיגדיל לכם את המכירות והמעורבות, בצורה איכותית וקבועה.


bottom of page