top of page

איך הכפלתי את השכר שלי, פעמיים, תוך שנתיים, תוך כדי קורונה וללא תואר

תודו שאין כותרת יותר קליקבייטית מזה! אבל זה אכן נכון :)

ואני כאן כדי לספר לכם שזה לגמרי אפשרי, ושצריך בעיקר אופטימיות, בטחון, כוח רצון, יצירתיות, סתגלתנות, פתיחות מחשבתית, אורך רוח.. ושלא בהכרח צריך תואר, השכלה, עבודה קשה מידי, מיקוד ופוקוס.


אז, איך הכפלתי את השכר שלי, פעמיים, תוך שנתיים, תוך כדי קורונה, וללא תואר?


שלב ראשון - רגל בדלת.

הייתי עצמאית בתחום המיתוג והשיווק, למדתי עצמאית שיווק, וידעתי שאני צריכה רגל בדלת כדי להכנס למקום שימקצע אותי יותר. במקרה של המקצוע שלי, שיווק, הרגל בדלת הייתה להכנס לסוכנות או משרד פרסום.

עכשיו.. אין לי תואר, אין לי נסיון בתחום מלבד מה שעשיתי כעצמאית (שהיה יותר לכיוון המיתוג, הדפסה על מוצרים, ייעוץ שיווקי, ופחות "הנדס-און" על שיווק ממומן), והייתי צריכה מקום שיאמין בי.


מה שעשיתי היה ללמוד עצמאית את כל מה שאני יכולה על עולמות השיווק הממומן, דרך יודמי ודרך טל איתן ודרך עבודת מחקר ובעיקר דרך הסתובבות רבה בפלטפורמות, קריאה של מודעות והבנת העולם. כמובן שדאגתי גם לנסיון פיזי, בעיקר על עצמי וכמה לקוחות קטנים, כדי לראות שאני מבינה לעומק איך עובדים עם מערכות הפרסום.

ובנוסף, עשיתי לייב בפייסבוק ושיתפתי בדיוק מה אני מחפשת.


אחרי חיפוש רב, עבודות זמניות שיעזרו לי להכניס יותר כי מה שעשיתי כעצמאית לא היה מספיק, מצאתי סוכנות קטנה בחדרה שהסכימה לראיין אותי. באתי לראיון מוכנה, עם בטחון והראיתי הרבה כוח רצון. הראיתי את החוש היצירתי שלי ולא הראיתי לרגע שאני חוששת או מהססת או לא מבינה.

והוא התחבר אלי והציע לי להתחיל מיד (ראיון בשישי, להתחיל לעבוד בראשון). הקאצ' היה שהשכר לא היה גבוה ועוד יותר מזה הוא היה כעצמאית ולכן הייתי צריכה לדווח מיסים בעצמי (כך שיוצא שההבדל בין מה שקיבלתי למה שנשאר בנטו זה בערך 30% פחות).

וכאן חשוב להכניס לתמונה את הפתיחות המחשבתית ואת האופטימיות שבעתיד אוכל להתקדם כלכלית.



שלב שני - להתמקצע כמה שיותר, ולפרוץ את גבולות הגזרה.

הבנתי שיש לי פה הזדמנות פז ללמוד ולהתמקצע עוד, ניהלתי 40 לקוחות קטנים במקביל ובהמשך גם גויסה עובדת נוספת אותה הכשרתי ולימדתי. בנוסף כחלק מהתפקיד (ניהול פרויקטים בשיווק) ניהלתי מקצועית מעצבים, מתכנתים, כותבי תוכן ככה שבאמת רכשתי המון כלים.

העבודה הייתה קצת כלבויניקית ולכן אורך רוח היה חשוב כי זה היה אינטנסיבי אבל ידעתי שיש לי המון מה ללמוד.


כשהרגשתי מיצוי, במקום לעזוב, דחפתי למקומות חדשים. הבאתי לקוחות גדולים בעצמי לראשונה בחברה (שעבדתי עד כה רק עם לקוחות קטנים), הוספתי לנו פלטפורומות חדשות שטרם שיווקנו בהם בעבר, עשיתי כל מה שיכלתי במסגרת התפקיד כדי לחקור וללמוד עוד ובעצם "להשתפשף" על חשבון מקום העבודה כדי לרכוש כמה שיותר כלים. כשהרגשתי שגם זה הגיע למיצוי, אז ורק אז התחלתי לחפש מקום גדול יותר עם לקוחות גדולים יותר.


שלב שלישי - להתאים את עצמי ל"עולם הגדול"

בניתי קורות חיים שמראים שיש לי כבר נסיון ואני כבר לא ג'וניורית, דאגתי להדגיש את כל העשייה המרובה שעשיתי כ"כלבויניקית שיווק".

לפני שהגשתי קו"ח גם חקרתי טוב איזה שכר אני יכולה להרוויח כי המטרה שלי הייתה להכפיל את השכר וכך באמת קרה. הגשתי קו"ח לסוכנות שיווק שעבדה בסקיילים גבוהים יותר ובינלאומיים ואם משווים את השכר שהרווחתי אחרי קיזוז המיסים ששילמתי בעצמי, אל השכר שהצלחתי להשיג בסוכנות החדשה + קרן השתלמות ופנסיה, אכן הכפלתי את השכר שלי.


פה, בעיקר במבחנים שקיבלתי שהראו שכן חסר קצת ידע, פיציתי בבטחון ועשיתי כל מה שאני יכולה כדי לפתח סתגלתנות לחברה, לשיטות העבודה, לגישות האחרות שנקטו בהם מול הלקוחות. קרעתי את התחת ועשיתי הכל ואכן הצלחתי להגיע למקומות מאוד טובים בחברה.


קיבלתי בהתחלה לקוחות שהם "חצי רגל בחוץ" ולא רק שהצלחתי להשאירם בחברה, גם עשיתי להם "קרוס-סיילים" ו"אפ-סיילים" ולמעשה הגדלתי את התקציבים שלהם לעיתים גם פי 20 מהתקציבים המקוריים שאיתם הגיעו (מי שלא יודע בסוכנויות מקבלים ריטיינר + אחוזים מהמדיה כך שלהגדיל תקציבים אומר יותר כסף לסוכנות שבה עבדתי).



שלב רביעי - המעבר להייטק

היה לי ברור שגם מבחינה כלכלית (שהרי רציתי שוב להכפיל את השכר) וגם מבחינת עניין, בהייטק יש הרבה יותר אופציות. גם הסקיילים גדולים יותר, גם המוצרים מעניינים יותר ואשכרה כאן כדי לשנות את העולם וידעתי שלשם אני שואפת. צברתי ידע גם כמנהלת פרויקטים, גם כמנהלת לקוחות וגם כאשת שיווק "הנדס-און" כך שפה הגמישות המחשבתית שלי הייתה מאוד חשובה כי ידעתי שלאו דווקא אמצא עבודה בתחום שאני בו היום, ושיש לי אופציות נוספות, אז למה לא?


הכנתי קו"ח נפרדים לכל סוג משרה (מנהלת לקוחות, שיווק וכו') והגשתי למעל 70(!) מקומות עבודה.

בגלל שעשיתי עבודה כ"כ יסודית על קורות החיים, וגם למדתי המון על הייטק גם עצמאית, גם בקבוצות בפייסבוק שהצטרפתי אליהן וגם דרך קורס שלקחתי (ג'ולט), חזרו אלי מעל 50% מהמקומות שאליהם הגשתי!

בסוף הגעתי למצב שבו אני צריכה לבחור בין 2 הצעות עבודה ובחרתי את ההצעה שהתפקיד בה היה יותר מעניין בעיני, ויש לי יותר מקום לצמוח בו, כי אתם בטח כבר מנחשים שהיעד הבא היה להכפיל בשלישית את השכר ותכננתי את זה מראש.


בעבודה נתתי את כולי, באמת. ברמה של לא לישון בלילה, ואכן אחרי 5 חודשים בלבד קודמתי לתפקיד ניהולי ובעצם הבכיר ביותר בשיווק בחברה. הנסיון שרכשתי הוא אדיר! אמנם נגמר לא הכי טוב (פוטרתי, לראשונה בחיי), אבל גם על זה אני מודה.



שלב חמישי - ביסוס אוטוריטה, והשמיים הם הגבול!

אז יש לי 8 שנות נסיון, כאשר התחלתי כעצמאית, עברתי למשרה במשרד קטן, לאחריו כמעט שנתיים במשרד גדול יותר ובינלאומי ואז הקפיצה המשמעותית הבאה, אל ההייטק.

ותוך כל הזמן הזה, ובעיקר בשנה האחרונה, אני דאגתי גם לבסס את עצמי כאוטוריטה בתחומי. בין אם זה לכתוב כאן בבלוג, או בפייסבוק ובלינקדאין (ולאחרונה גם פתחתי טיקטוק מקצועי).


למה היה חשוב לי לעשות את זה? כי בהייטק וגם כעצמאית, ובעיקר בעולמות השיווק (אבל ממש לא רק!!), כמו שאמרתי בהתחלה, תואר, השכלה - פחות חשובים. גם עבודה קשה לא חשובה, יותר מזה חשובה ההתמדה והעבודה היעילה. אם בפוסט אחד טוב אני יכולה להביא אימפקט שיכלו להביא 10 פוסטים, לא עדיף? :)

ונראה לי שהוכחתי פה שגם פוקוס ומיקוד לא תמיד רלוונטיים, אצלי דווקא הנגיעה בכמה עולמות במקביל והפתיחות המחשבתית נתנו לי הרבה יותר הזדמנויות מאשר אם הייתי מתמקדת בנישה קטנה וספציפית.

ומה אני עושה היום?

מייעצת שיווקית כעצמאית הגובה לא מעט כסף, כי יודעת מה היא שווה.

בנוסף גם CMO בסטארטאפ בתחילת דרכו (ששש..!! לא מגלים עדיין על מה הוא),

ואולי בקרוב גם אחזור לקצת להיות שכירה, כמובן ששוב עם קפיצה בשכר כי אחרת מה עשינו פה? :P


לסיכום,

קחו הרבה אופטימיות, בטחון, כוח רצון, יצירתיות, סתגלתנות, פתיחות מחשבתית ואורך רוח.

שחררו קצת מהתואר, מההשכלה, מעבודה קשה מידי (תהיו יעילים!) ואל תבהלו אם אין מיקוד ופוקוס.

ואולי גם אתם תכפילו את השכר שלכם, פעמיים, תוך שנתיים, תוך כדי קורונה (או שפעת הקופים או מיתון או וואטאבר שעכשיו בדיבור), וללא תואר!


bottom of page